Wie ben ik?

foto artikel

Ik ben Marlies Bras

Voordat ik mijn praktijk voor Integratieve Kinder- en Jongerentherapie begon in 2007, werkte ik in het basisonderwijs in de binnenstad van Rotterdam. Eerst als groepsleerkracht en later als intern begeleider.
Na mijn studie voor leerkracht basisonderwijs heb ik Pedagogische Wetenschappen gestudeerd in Leiden en ben ik in 2004 afgestudeerd als onderwijskundige. Ik heb mij voor mijn afstudeeronderzoek verdiept in de mindsettherorie van Carol Dweck.

Vervolgens ben ik in 2005 gestart met de vierjarige studie Integratieve Kindertherapie aan de Nederlandse Academie voor Psychotherapie in Amsterdam. Deze opleiding heb ik in 2009 afgerond.
Na het afronden van mijn therapieopleiding heb ik mij verdiept in het systemische werken (Hellinger, Ruppert, Madanes).

In 2013 heb ik de opleiding tot Strategic Interventionist gevolgd bij het Robbins-Madanes Trainingscenter. Deze opleiding is gebaseerd op het werk van Anthony Robbins en Cloë Madanes.

Sinds 2016 ben ik NLP master-practitioner. Ik ben opgeleid door Joost van der Leij van Tiouw.

In oktober 2017  heb ik de specialisatie ‘Teaching excellence’ (effectieve leerstrategieën voor het onderwijs) en NLP kindercoaching volgen bij Kate Benson.

In 2018 volg ik de opleiding OBM (Organizational Behavior Management). Een opleiding ontwikkelt door Marius Rietdijk van de Vrije Universiteit te Amsterdam. In deze opleiding staat het veranderen van gedrag in organisaties centraal. Ik gebruik deze opleiding om kinderen, ouders en leerkrachten nog effectiever te kunnen begeleiden in mijn praktijk.

Daarnaast volg ik in 2018 een verdiepingsopleiding hypnose.

 

Doel

Veel mensen (groot of klein) lopen tegen problemen aan.
Het lukt ze niet altijd om die problemen op te lossen of ermee om te gaan.
Dat maakt dat ze zich machteloos, angstig, verdrietig of  ongelukkig voelen.
Het is niet nodig dat je je zo blijft voelen.
Het is ook niet nodig dat je met je problemen rond blijft lopen.
Vaak is de oplossing eenvoudig. Zo eenvoudig, dat je hem over het hoofd ziet of niet kunt geloven dat dat de oplossing is.
Het mooie is dat ieder mens het in zich heeft om zijn eigen problemen op te lossen.
Het is mijn expertise om kinderen, ouders, leerkrachten (en anderen in de omgeving) daarbij te helpen.

Mijn doel is dan ook om zoveel mogelijk kinderen, ouders en leerkrachten het leven gemakkelijker en vooral leuker te maken.

Hoe?

Dat doe ik

  • door kinderen, ouders en leerkrachten persoonlijk te begeleiden in mijn praktijk te Westervoort.
  • door coachingsgesprekken via skype
  • door lezingen te geven (aan bijvoorbeeld scholen of ouders)
  • door het geven van webinars via mijn site www.treadsoftly.nl

Daarnaast bestaat een belangrijk deel van mijn werk uit schrijven over dit onderwerp.
Ik heb artikelen geschreven voor verschillende vakbladen (Didaktief, Kinderwijz, Gifted) en voor hetkind.org.
Ook ontwikkel ik eCursussen en schrijf ik eBooks.
Op mijn website www.treadsoftly.nl staan al mijn blogs, eBooks, webinars, etc.
Als je naar www.treadsoftly.nl gaat kun je mijn nieuwste (gratis) e-book aanvragen.
Je krijgt dan ook automatisch mijn nieuwste artikelen in je mailbox en blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.